wtorek, 19 czerwca 2012

Arezzo

Jest to małe miasteczko w słonecznej Toskanii. Dawniej było ono centrum dla Etrusków, natomiast dzisiaj specjalizuje się w złotnictwie i jubilerstwie, dzięki czemu jest najbogatszym miejscem w całej Italii.

Przemierzając uliczki Arezzo, miasto nie zachwyciło mnie na początku. Jednak im dłużej tam przebywałam, tym bardziej docierał do mnie urok tego miejsca. 
Zaraz po wejściu do głównego centrum miasta zastał mnie targ z jakimiś starociami. Nic specjalnego. Jaki później było moje zdziwienie gdy dowiedziałam się, że jest to najstarszy i największy targ w całej Italii!!!

Miasto jest znane z licznych fresków namalowanych w XV w. przez Piera della Franceskę w kościele św. Franciszka, ktore krótko mówiąc są piękne. 

Co warto zobaczyć?

1. la Piazza Grande - jest to wielki plac gdzie mają miejsca różne święta i festyny, a także można zobaczyć tam słynny targ. Pojawia się on raz w miesiącu
2. Bazylika św. Franciszka - znajdziemy tam przepiękne freski
3. Kościół św. Dominika - XIII wieczna budowla








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz